<$BlogRSDUrl$>

divendres, de juliol 25, 2008

Uns pèls d’un suposat “home mico” (ieti) agafats a la Índia necessiten proves d’ADN per a arribar a conclusions definitives

Segons ha publicat la BBC News, els test inicials han resultat improductius. Els pels foren sotmesos ahir a un examen microscòpic de comparació amb d’altres d’animals de la zona al voltant dels turons de Garo, al nord-est del petit estat de Meghalaya, a la Índia.
La versió hindú de l’home mico se la coneix com “mande barung”, quelcom així com l'“home del bosc”.
Com que els resultats d’aquesta comparació han donat negatius, fet no massa estrany si per exemple els pèls pertanyen un animal que no és de la zona o bé pateix alguna malaltia que els altera, seran enviats a laboratoris separats per als seu anàlisi. En altres ocasions ja s’han realitzat probes similars concloent que es tractaven d’ossos.
El pèls van arribar ala BBC per mitjà de Dipu Marak, un apassionat creient en l’existència de l’home mico, qui els hauria trobat a la jungla després que es digués que se hi havia vist un mande barung durant tres dies seguits.
Segons aquests aficionat a la criptozoologia, els pèls provarien l’existència d’un éssers amb aspecte de mico gris i negra amb una mida d’un 3 metres d’alt i un pes d’uns 300 kg. Si fos així s’hauria descobert un tipus de mico desconegut. El fet, tot i la seva rellevància científica, no tindria més d’especial que el descobriment d’altres espècies anteriorment.


dilluns, de juliol 21, 2008

Detingut un xaman a l'Alcúdia que va sodomitzar una pacient amb un ciri per a «curar-la»


El curandero va assegurar a la dona que si l'introduïa la ciri podria curar el seu esperit turmentat

«El ciri et purificarà». Un xaman senegalès de l'Alcúdia ha sigut detingut per la Guàrdia Civil acusat de sodomitzar amb un ciri a una pacient a qui va assegurar que curaria de tots els seus mals. La dona es va deixar fer, però va decidir denunciar el curandero quan va descobrir que també havia utilitzat el seu membre viril en el procés de «curació».
La víctima portava un temps en un estat anímic molt baix i va contactar amb el xaman senegalès perquè li havien assegurat que tenia uns poders sobrenaturals per a curar esperits turmentats. La parella es va reunir segons pareix en la consulta del subsaharià, a l'Alcúdia, i el xaman li va realitzar una sèrie de preguntes sobre la seva situació personal. La pacient va explicar els detalls relacionats amb la seva depressió i els seus símptomes, tant psicològics com físics.
Després d'escoltar el seu relat, el fetiller la va tranquil·litzar assegurant-li que ell podia curar-la, encara que havia de dur a terme una teràpia un tant excepcional amb ella. El mètode que li proposava consistia a introduir-li un ciri per l'anus i després encendre la flama, perquè simbòlicament cremaren totes les impureses del seu cos.
La senyora, al principi, es va mostrar estranyada per la tècnica del bruixot, però al final va accedir davant de les insistències del senegalès. La «curació» es va dur a terme el dissabte a l'Alcúdia i durant el procés la dona va descobrir que a més del ciri li estava introduint el seu membre viril. La víctima es va enfurir i se’n va anar de la consulta del bruixot. Després es va presentar en la caserna de la Guàrdia Civil i va presentar una denúncia per violació. Els agents es van presentar a l'adreça assenyalada i van capturar el senegalès, que no va oferir resistència i va insistir en el fet que havia realitzat una sessió normal amb la dona per a allunyar d'ella els mals esperits. L'acusat serà posat a disposició judicial en les pròximes hores i la dona agredida va ser traslladada a un centre hospitalari perquè els metges la sotmeteren a una revisió ginecològica. Ara s'investiga si hi ha més pacients del fetiller que han patit abusos sexuals amb la tècnica del ciri.

Javier Jiménez, Última Hora


dissabte, de juliol 12, 2008

Brussel·les: una ciutat sota empremta maçònica

En poques capitals europees la maçoneria ha deixat una empremta tan perenne i visible com ho ha fet a Brussel·les. La capital belga no solament deu a la maçoneria la seva prestigiosa Universitat Lliure de Brussel·les, sinó que la vasta xarxa actual d'escoles municipals laiques tampoc existiria sense la tenacitat i l'empenta de les lògies maçòniques al llarg del segle XIX.
Nombrosos edificis de la ciutat, vivendes i monuments conserven visibles els símbols de la maçoneria. Fins i tot el disseny del parc central de Brussel·les reprodueix amb les seves avingudes, jardins i estanys els principals símbols maçònics. El compàs, la plomada, l'escaire, el mall i les altres eines són clarament perceptibles contemplant el plànol del parc.
Després de la independència de Bèlgica i al llarg del segle XIX, la maçoneria va dur a terme un paper fonamental en el desenvolupament polític del país, i molt especialment a la seva capital. Tots els alcaldes de Brussel·les fins al 1909 van ser maçons, amb l'excepció d'Adolphe Max, i les lògies maçòniques van impulsar la creació del Partit Liberal belga per contrarestar el dictat que l'Església imposava a totes les esferes de la vida pública i privada.
Davant el monopoli catòlic de l'ensenyament universitari a Bèlgica, el jurista Pierre Théodore Verhaegen, gran mestre de la lògia Els Amics Filantrops, va impulsar el 1834 la creació d'una universitat laica, totalment independent de l'Estat i de l'Església, i regida pel principi de la llibertat de pensament. Amb el suport de l'alcalde de Brussel·les, Nicolas Rouppe, membre de la mateixa lògia, la nova universitat va néixer el 20 de novembre de 1834. Durant nombroses dècades la Universitat Lliure de Brussel.les només va aconseguir sobreviure a l'hostilitat de l'Església i de l'Estat durant els governs conservadors gràcies a les ingents contribucions financeres maçones.
Les lògies maçòniques van concentrar els seus esforços polítics a aconseguir la laïcitat de l'Estat, a promoure un ensenyament públic laic, obligatori i de qualitat, a instaurar l'educació femenina i a establir el sufragi universal, encara que l'extensió del sufragi els privés del seu paper polític determinant.
Un dels combats més durs que va haver d'entaular la maçoneria belga al segle XIX va ser la secularització dels cementiris, que l'Església considerava com a dependències pròpies en què s'atribuïa el poder de veto. Malgrat haver aconseguit Brussel·les imposar la propietat municipal als cementiris perquè estiguessin oberts a tothom, la pressió dels mitjans eclesiàstics sobre les famílies i les persones que es negaven a sotmetre's al ritual catòlic era tan gran que les lògies van haver d'organitzar cerimònies civils per emparar els seus membres, i molts deixaven escrits testaments maçònics per impedir qualsevol ritual religiós en el seu enterrament.
D'aquella titànica lluita decimonònica n'ha quedat la pràctica freqüent de les esqueles maçòniques presents al diari Le Soir, on es destaca sota el símbol del compàs i l'escaire que la persona va morir "fidel a les seves conviccions filosòfiques".


Eliseo Oliveras, El Periódico (títol modificat)


divendres, de juliol 11, 2008

Executat un presumpte bruixot que va assassinar a 42 dones per a aconseguir poders màgics

Un escamot d’afusellament va executar hui en l'illa indonèsia de Sumatra a un condemnat per l’assassinat de 42 dones que creia que així aconseguia poders màgics, conegut com l’"Assassí del Canyar", van informar fonts policials.
Va ser Ajusticiat després de rebutjar-se una petició de clemència del grup defensor dels drets humans Amnistia Internacional i "va aparèixer resignat al seu destí", segons un portaveu de l'oficina del fiscal general de l'Estat.
Li va ser concedit el seu últim desig de acomiadar-se de la seua esposa, qui inicialment va ser també condemnada a la pena capital però la seua sentència va ser reduïda a cadena perpètua, va afegir.
Dukun Klenik Datuk, com es feia anomenar Ahmad Suradji, de 57 anys, va ser sentenciat a mort en 1997 després de ser trobat culpable de l'assassinat de 42 dones, a qui va seduir aprofitant la seua condició de suposat bruixot de màgia negra.
La policia el va detenir aquell any després del descobriment d'un cadàver prop del seu domicili en la província de Sumatra Septentrional, i poc després es van trobar 41 cossos més.
Durant el judici, diversos testimonis van assegurar que les víctimes de Suradji acudien a ell a la recerca d'ajuda per a ser més atractives.
Les portava a un camp darrere del seu cas i les soterrava fins a la cintura, al·legant que formava part del ritual, abans d'estrangular-les i després cremar-les amb el cap apuntant cap al seu domicili, en un altre pervers ritu de màgia negra.
Quan va ser arrestat fa onze anys, Suradji va declarar a la policia que els assassinats li donaven més poders místics.
Els "dukun klenik", tant hòmens com dones, són figures poderoses, especialment reverenciades en el país, que acull a la major comunitat musulmana del món, però on hi ha una àmplia tradició associada al misticisme i on estos bruixots tenen molt poder, especialment en l'illa de Java.
Fa tres setmanes, Indonèsia va aplicar per primera vegada la pena de mort des que va arribar al poder l'actual president, Susilo Bambang Yudhoyono.
El costum en el país és dur a terme les execucions per escamot d'afusellament, generalment de nit i en un lloc aïllat, i mai s'anuncien les dates exactes.
En el Sud-est Asiàtic encara s'aplica la pena capital a Birmània (Myanmar), Brunei, Laos, Malàisia, Singapur, Tailàndia i Vietnam però a Filipines es va abolir en 2006.

EFE


dilluns, de juliol 07, 2008

Un cercle en un camp de blat a Vacarisses forma part de l'estratègia publicitària d'una marca de begudes alcohòliques

Fa dies que corre per Internet la notícia de la presència d'un cercle en un camp de cultiu a Vacarisses (Vallès Occidental). Ens consta que pel poble han passat reporters de diversos mitjans de comunicació. La primera imatge la vam veure al diari nacionalista espanyol La Vanguardia. Ahir, gràcies al bloc del CEI -suposem que de la mà de Jordi Ardanuy- vam saber que es tracta d'un muntatge publicitari d'un marca de begudes alcohòliques.



This page is powered by Blogger. Isn't yours?