<$BlogRSDUrl$>

dimecres, de desembre 31, 2008


Probablement Déu no existeix», campanya als autobusos de Barcelona


Barcelona.- L'èxit de la campanya promoguda pels ateus de Londres en els busos de la capital del Regne Unit ha traspassat fronteres. Barcelona serà la primera ciutat de l'Estat on els autobusos portaran pancartes publicitàries amb el lema «Probablement Déu no existeix. Deixa de preocupar-te i gaudeix de la vida», reproduint pràcticament el mateix eslògan que han portat els busos de Londres. Allà, la guspira que va engegar la campanya es va encendre quan l'escriptora humorística Ariane Sherine, del The Guardian, va voler respondre a l'amenaça difosa per una web religiosa que advertia als no cristians que passarien «l'eternitat a l'infern, cremant en un llac de foc» amb un lema contraposat: «Probablement Déu no existeix. Deixa de preocupar-te i gaudeix de la vida» penjat als busos londinencs.
La iniciativa de Sherine va rebre el suport de la British Humanist Association (l'Associació Humanista Britànica) i del prestigiós biòleg Richard Dawkins, autor del llibre The God Delusion (El miratge de Déu). La campanya als autobusos es va subvencionar amb les aportacions de particulars. Perquè els ateus, agnòstics i irreligiosos s'animessin a fer una donació Dawkins es va comprometre a posar tants diners com aportés la gent, fins a un màxim de 8.000 euros. En total es van recollir 100.000 euros, fet que va permetre ampliar la campanya a altres ciutats del Regne Unit com ara Birmingham i Manchester. A Barcelona la campanya la promou la Unió d'Ateus i Lliurepensadors juntament amb Ateus de Catalunya i la resta d'associacions federades en col·laboració amb la British Humanist Association i com a Londres també es pagarà amb les aportacions dels particulars que es facin a través de la web www.busateo.org. La publicitat als quatre autobusos costa 1.500 euros i en només un dia ja n'han recollit més de 800. Si se superen les despeses que val fer la campanya a Barcelona, s'exportarà a altres parts de l'Estat. «S'està pensant a reproduir-la a Madrid, Sevilla i València», explica el president d'Ateus de Catalunya, Albert Riba.
Els autobusos amb l'eslògan ateu començaran a circular pels carrers de la ciutat el proper 12 de gener, durant un període de 15 dies. Tot i que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) no ha concretat quines rutes farien aquests busos, Riba assegura que se'n veuran pel centre de la ciutat. La iniciativa, diu Riba, té un doble objectiu. Per una banda, que «la gent no religiosa es faci visible, surti al carrer». L'ateisme, l'agnosticisme i els irreligiosos «són una opció més, de fet a Catalunya representen més d'un 30%». El segon objectiu que persegueix la iniciativa és «fer reflexionar a la gent ja que potser hi ha persones que no s'han plantejat ser ateus», apunta Riba.
TMB ha donat el vistiplau a la publicitat atea «com fa amb totes les campanyes», però l'empresa puntualitza que tot i fer aquesta publicitat «els autobusos de la ciutat no són ateus» com no són religiosos.

S.Casado, Paula Mercadé, El Punt (títol canviat)

This page is powered by Blogger. Isn't yours?