<$BlogRSDUrl$>

dijous, d’agost 30, 2007

L’all, les relacions amb verges i les pocions de penis de nen, els “guariments” contra la sida de moltes tribus d’Àfrica.

Els bruixots o xamans de certes tribus de Kenya, figures considerades per diverses comunitats com vertaders metges de capçalera, són en molts casos la font de creences errònies sobre la sida i de més que qüestionables tractaments casolans contra la malaltia que inclouen des de plantes medicinals o aliments naturals fins a consells que asseguren que mantenir relacions amb menors o elaborar pocions a base de "penis de nen" elimina el virus.
Aquesta és l'experiència d'Elena Alonso, responsable de Sida de Metges Sense Fronteres (MSF), que a més de Kenya coneix la situació sanitària que es viu avui en països com Zimbabwe, Malawi o Zàmbia i assegura que en Àfrica, a més de la pobresa, és necessari encara superar moltes creences errònies per a enfrontar l'epidèmia. Alonso va relatar a Europa Press que pràctiques com la mutilació de xiquets per a preparar 'medicines antisida' o mantenir relacions amb menors "no és nova" i que està molt estesa al continent a pesar dels esforços que realitzen les organitzacions humanitàries i els governs locals per a eradicar-les i atendre les víctimes.
"A Malawi es creu per exemple, que fer l'amor amb nenes verges cura la sida. Les autoritats sanitàries han col·locat cartells gegants pels carrers en què es pot llegir 'tenir relacions amb nenes no et curarà, però els abusos continuen, açò jo ho he vist", denuncia la tècnic en sida, que recorda que fa alguns anys, un grup de canalla kenyà que va patir mutilacions va ser dut a Espanya per un metge valencià per a ser operats. Considera que en general, les autoritats d'aquests països solen col·laborar amb les ONG i organitzacions de lluita contra la sida que impulsen programes de prevenció i control de la malaltia, excepte "lamentables excepcions" com Sudàfrica, on el Govern menysprea els antirretrovirals com a tractament contra el VIH en favor de l'ús de 'productes naturals com l'all, la llima o la patata.
No obstant això, diu Alonso, són els bruixots o xamans, els líders de determinades sectes religioses i en el cas de les embarassades, les ancianes llevadores africanes, els qui realment "manen" a l'hora d'assessorar a la població en matèria sanitària. "Anar al bruixot o metge de medicina natural de la comunitat és la primera ajuda que demanen els malalts, després ve l'hospital", va explicar.

Deixar morir als malalts a casa
"Treballem amb les comares, no ficant-nos en el seu treball, sinó recomanant que diguin a les embarassades que es realitzen la prova de la sida; amb els líders tradicionals per a guanyar credibilitat en la comunitat a base de temps i èxits. Una vegada aconseguida la seva confiança, la gent compleix els tractaments amb major persistència que a Europa, perquè li veuen més les orelles al llop", va explicar.
Un altre dels obstacles a salvar per a treballar contra la sida en Àfrica és l'estigma de la discriminació a què temen o amb el que han de viure molts seropositius d'aquests i altres països, on les embarassades "no es fan proves perquè se senten culpables d'haver ficat el virus a casa" o ignoren les recomanacions de deixar d'alletar als seus fills als sis mesos de nascuts "perquè això es veu com una cosa estranya i no volen que ningú sospiti".
Una vegada descoberta la seva malaltia, són molts els malalts que moren aïllats a les seves cases "sense cures mèdiques, sense hospitalització, bruts i desnodrits" perquè han estat abandonats per les seves famílies per a evitar contagis. Un col·lectiu especialment castigat per aquesta persecució és el dels menors, que són aïllats de la resta als col·legis i pateixen més "la crueltat del rebuig".
Per a avançar contra tabús i pors, MSF compta amb equips d'educació sobre sida que treballa en col·legis, amb nens i professors i assessorant els líders de la comunitat, amb xerrades i fullets. Així mateix, informen la població de risc sobre els perills de la sida, als pacients a les sales d'espera dels centres de salut i a vegades expliquen el missatge a les esglésies, on segons Alonso, "la credibilitat que s'aconsegueix davant de la població és doble".
Segons el parer de l'experta en sida, fer front a aquest problema a l’Àfrica a més de millorar la informació sobre aquest mal, passa per que la comunitat internacional entengui que aquesta població "corre un risc de mort imminent" per no tenir accés a tractaments antiretrovirals econòmics per a tots, tot i que "els fàrmacs existeixen" i que amb voluntat, "tindria solució" la situació dels més de 40 milions de seropositius que es compten avui en el món.

Europa Press


dilluns, d’agost 27, 2007


Perú: de vampiresa a santa

La seva tomba va resistir el terratrèmol. El lloc on reposen les restes de Sara Hellen, coneguda com la 'dona vampir, s'ha convertit en una espècie de santuari per als damnificats, els que acudeixen al cementiri de Pisco per a resar-li i demanar-li que calme la fúria de la naturalesa.
Té molts 'fidels' que asseguren que ella és la 'santa de l'amor i li atribueixen miracles.
La tomba de la misteriosa dona, que va viure en el segle XIX i va ser assassinada pels seus veïns en 1893, es troba en el nínxol 'C' del pavelló 'sant Albert' i es manté intacta després del terratrèmol, tot i que el 30% del Cementiri General de Pisco va ser destruït.
L'illa de nínxols on està Sarah Hellen ni tan sols presenta esquerdes, encara que tot el cementiri està caient a trossos amb cada rèplica. Segons els treballadors del panteó, al costat de la dona que va nàixer a Anglaterra jauen cadàvers que daten dels anys 1910 i 1920.
"Saretah és miraculosa, m'ha salvat de la mort i a la meva família també, per això vinc a agrair-li i demanar-li que curi a tots els ferits. Ella és una santeta", va expressar Carlos García, poblador afectat pel sisme.
Els habitants de Pisco arriben tots els dies a la tomba de la 'dona vampir amb estampetes, flors i cartells que diuen: 'gràcies, Sarah, per salvar el meu fillet.

La llegenda
Sarah Hellen va nàixer a Anglaterra i, segons la llegenda, els seus veïns deien que practicava la bruixeria i màgia negra. Fins i tot la relacionaven amb l'adoració a Satanàs i al Comte Dràcula. Ella es va posar greu quan el seu espòs, un marí anglès, va ancorar en Pisco. Els seus veïns britànics van aprofitar el seu mal per a matar-la. En la seva terrible agonia va jurar tornar del més enllà, cent anys després de la seva mort, per a cobrar venjança. Per temor, els seus familiars van enviar el seu cadàver amb vaixell a Pisco, on estava el seu espòs, i allí la van sepultar. L'abril de 1993, alguns habitants de Pisco van assenyalar que per les nits, en els voltants del cementiri, apareixia una dona rossa i en bata blanca que seduïa als homes per a portar-se'ls amb enganys i xuclar-los la sang. Segons la llegenda, el 9 de juny de 1993, Sarah Hellen havia de ressuscitar per a complir la seva amenaça. El cementiri va ser envaït per periodistes nacionals i estrangers, bruixots, xamans i curiosos, però no va passar res. Ara té fins a 'fidels' que li atribueixen sorprenents miracles i asseguren que ella és la 'santa de l'amor, per la qual cosa acudeixen al panteó per a encendre-li espelmes i resar-li.

http://fossars.blogspot.com/2007/08/de-vampiresa-santa.html#links

30.000 persones es deixen embruixar per l'Aquelarre de Cervera


Unes 30.000 persones han passat per l'Aquelarre de Cervera, la festa de l'últim dissabte del mes d'agost que enguany ha celebrat el 30è aniversari.
Un total de 250 actors de sis entitats de Cervera s'han ocupat de mantenir dotze hores d'activitats ininterrompudes en els nou escenaris de la festa de la Segarra.
L'Aquelarre va tanca ahir diumenge les portes amb la Fira del Gran Boc, que se celebra a la Universitat, unes festes que van començar dijous amb el Dijous Gras, organitzat per les dones de Cervera; divendres amb l'espectacle de la Cabrona i els Carranquers; i finalment, dissabte amb la jornada de l'Aquelarret infantil durant el dia i l'Aquelarre a la nit. La festa s'ha donat per acabada a les set del matí, amb el tancament dels concerts.
Durant tot el dissabte i el diumenge s'ha celebrat la Fira del Gran Boc dedicada a la bruixeria, la quiromància, el tarot, l’astrologia i altres superxeries i que enguany celebrava el seu desè aniversari, amb gran èxit de públic.


dissabte, d’agost 25, 2007

Palma esotèrica

L'esoterisme és una de les activitats que més auge està tenint en els últims temps en la capital de Ses Illes. Proliferen les botigues dedicades a la venda d'espelmes, encisos i amulets i ja hi ha nombroses associacions que organitzen reunions i xerrades d'iniciació a l'ocultisme.
El misteri i la curiositat pel més enllà desperten l’interès dels habitants de Ciutat més del que ens podem imaginar. No obstant el caràcter pseudoclandestí d'aquestes associacions i el secret que existeix entorn d'aquest tipus d'activitats fan que els seus components no es donen a conèixer públicament en molts casos.
Alguns d'estos grups estan relacionats amb algun tipus de creences espirituals que els relacionen a sectes i grups religiosos marginals que impliquen una espècia de baptisme en què els seus membres adquireixen un nou nom i identitat, únicament utilitzada en les seves reunions.
En les sessions són habituals la pràctica de la taula ouija, espiritisme, hipnosi i intents de contacte amb el més enllà. L'estudi de les càbales, els somnis i les aures és també molt demandat.

Creences originàries de llocs llunyans
No obstant hi ha un altre tipus de grups menys exigents i oberts dedicats principalment al tarot i distints tipus de prediccions de futur amb lectures de runes i pedres precioses, o quiromància.
El fenomen de la immigració ha portat amb ell multitud de creences relacionades amb aquest món ocult que dirigeixen en la seva majoria santers i vidents que provenen de l'altre costat de l'Atlàntic.

Carla Arrieta , Mallorcadiario.com


dijous, d’agost 23, 2007

Primers passos en l'explicació racional de les experiències de desdoblament

La sensació de desdoblament d'una persona en què observa el cos fora de si mateixa pot ocórrer en cas d'infart, d'atac epilèptic, d'ingestió de determinades drogues o davant d'una experiència traumàtica. Una de cada deu persones al·lega haver tingut una experiència extracorporal en algun moment de les seves vides, segons la revista Science, que avui publica un estudi que proposa una possible explicació trobada després d'induir en persones sanes experiències semblants per mitjà d'ulleres de realitat virtual.
L'estudi, elaborat per l'University College de Londres i l'Institut Karolinska d'Estocolm, suggereix que aquest tipus d'experiències “fora del cos” podrien deure's a una desconnexió entre els circuits del cervell.
Els investigadors han utilitzat les ulleres de realitat virtual per a mesclar els senyals sensorials que arriben al cervell, aconseguint provocar reaccions semblants a les d'una experiència extracorporal, la qual cosa porta a pensar en una explicació plausible per a un fenomen que habitualment s'ha atribuït, de forma totalment absurda, a la imaginació o a trastorns mentals.
La visió del propi cos en un altre lloc, gràcies a les ulleres, mentre sentien que el cos real era tocat de forma simultània, va fer que els voluntaris van percebre que havien sortit dels seus propis cossos.
Els investigadors van dissenyar una sèrie d'experiments de realitat virtual simples en els que un subjecte veia una projecció d'una representació en tres dimensions del seu propi cos, el cos d'un maniquí, o un objecte simple directament enfront d'ell.
Llavors el subjecte veia com tocaven l'esquena de la imatge amb una brotxa de pintura, al mateix temps o no que algú tocava la seva pròpia esquena. Immediatament després, se li tapaven els ulls i se li donava la volta, per a demanar-li que tornés a la seva posició original.
Les persones a qui s'havia tocat de forma simultània a la mateixa acció en la imatge virtual de si mateix o del maniquí es giraven cap a la direcció en què es trobava la imatge, però els que no van veure la imatge virtual o van veure un objecte no ho van fer.
A més, els subjectes que havien esta tocats simultàniament van anar més enllà en la direcció de la imatge virtual que aquells que no havien sigut tocats al mateix temps.
Es tracta, segons H. Henrik Ehrsson, del Departament de Neurociències Clíniques de l'Inastitut Karolinska, a Estocolom, "d'una il·lusió perceptiva en la qual els individus experimenten que el seu centre de consciència, o el seu jo està situat fora dels seus cossos físics, i que miren als seus cossos des de la perspectiva d'una altra persona".
"Aquesta il·lusió demostra que el sentit de ser localitzat dins del cos físic pot estar determinat plenament per processos perceptius, açò és per la perspectiva visual junt amb l'estímul multisensorial del cos", explica en l'article de Science.
Segons els investigadors, diversos subjectes van manifestar sentir-se estranys però cap va dir sentir-se com si no tingués cos, com solen descriure els que diuen haver tingut una experiència extracorporal.
Tots ells sabien que la imatge del cos no era la seva. A pesar d'això, els subjectes seguien localitzant-se a si mateixos en una posició fora dels seus propis cossos, la qual cosa indica que el cervell està composant un sentit unitari espacial a partir d'una integració d'entrades visuals, somatosensorials i cognitives, en les que les visuals semblen dominar sobre les altres.
"No existia abans una forma d'induir una experiència extracorporal en persones sanes, a banda d'informes sense fonaments en la literatura esotèrica. És una troballa apassionant i té repercussions en diverses disciplines, des de la neurociència a la teologia", va puntualitzar Ehrsson
Aquesta explicació és un primer pas per interpretar correctament les vivències de les experiències properes a la mort (EPM).

Agències


dimarts, d’agost 07, 2007

El Govern xinés prohibeix per decret la reencarnació del Dalai Lama

El Dalai Lama, l'encarnació de Buda en la terra segons la tradició tibetana, ja no podrà reencarnar-se per orde del Govern comunista xinès.
La notícia la va donar a conéixer la corresponsal en Pequín del diari britànic “The Times”, que assenyala que la prohibició inclou noves regles de Xina per a remarcar la seva autoritat sobre el país de l’Himàlaia, a què ocupa militarment des de fins dels anys 50.
L’anomenat Buda vivent reencarnat és il·legal i invàlid sense l'aprovació governamental", afirma la singular directiva xinesa, que entrarà en efecte l'1 de setembre.


Limitar la seva influència

El text, formulat per l'Administració Estatal per a Assumptes Religiosos, busca limitar l'enorme influència del Dalai Lama, i, sobretot, bloquejar la seva successió en el futur.
L'actual Dalai Lama té 72 anys i va fugir de Xina en 1959, després del fracàs de les protestes tibetanes contra l'ocupació militar d’El Tibet per part de l'Exèrcit xinès, iniciada en 1951. Des de llavors ha viscut als peus de l'Himàlaia en Dharamsala, La Índia, el assentament del govern tibetà en l'exili.
Des d'allà s'ha transformat en una figura mundial com a portaveu contra l'ocupació xinesa, i inclòs va rebre el Premi Nobel de la Pau en el 1989. Considerat un déu de carn i os pels tibetans, Pequín busca ara prevenir que el seu successor tingui també aquesta mateixa projecció.
El Govern xinès no permet al líder religiós tibetà el seu retorn al Tibet, al·legant que el seu objectiu polític és separar aquesta regió de La Xina.
La nova prohibició abasta no només al Dalai sinó a tots els "lames", o savis reencarnats, anomenats "tulkus". Prou nombrosos en Tibet, sovint lideren comunitats religioses i supervisen la formació dels monjos. Això els dóna una enorme influència en la vida religiosa de la regió de l’Himàlaia. La segona figura clau en aquests sistema és l'anomenat Pantxen Lama, l'encarregat de reconèixer al Dalai Lama reencarnat en un nen.

20 minutos


This page is powered by Blogger. Isn't yours?