<$BlogRSDUrl$>

divendres, de setembre 30, 2005


Exhibeixen en el Metropolitan de Nova York fotos de suposats esperits i fantasmes del segle XIX



L'aparició de la fotografia permeté, a mitjan XIX, captar estremidores imatges d'esperits, fantasmes i fenòmens paranormals, si bé aquestes estampes artístiques causen, avui en dia, més hilaritat que terror.

El Museu Metropolità de Nova York exhibeix durant aquests dies una original selecció d'aquestes imatges, realitzades entre 1860 i la II Guerra Mundial, en les que s'observen vidents en trànsit, sessions d'espiritisme, fantasmes de morts, levitacions i ectoplasmes.

El museu presenta les fotografies en la seva essència més pura, sense cap tipus de comentaris sobre la seva veracitat, en un intent que aquestes imatges, en ocasions molt artístiques, queden com a testimoni del gran poder d'imaginació i l'atracció del allò desconegut sobre l’ésser humà.

L'exposició revela, a més, la curiosa paradoxa de la fotografia, que va ser ideada com un mitjà per a reproduir les imatges del món material, però que va ser utilitzada gairebé des dels seus inicis per a retratar el més immaterial, com els esperits.

Autèntiques o no, l'exposició revela la importància que tingué el corrent espiritista que recorregué Europa i Estats Units a finals del segle XIX, basava en la creença que l'esperit del ser humà perdura després de la mort, i és capaç de comunicar-se amb els vius.

Aquest corrent estigué encoratjat per les conteses armades, com la Guerra Civil d'EUA, o la guerra de França de 1870, que provocà una profusió de vidents que oferien als familiars dels morts o desapareguts la possibilitat de comunicar-se amb ells.

De fet, l'exposició recull fotos dels vidents més coneguts de l’època, i que arribaren a ser investigades per científics per les seves suposades qualitats excepcionals, com Eva C., Eusàpia Pal·ladino i Stanislawa P.

Aquestes mèdiums, amb la col·laboració de fotògrafs de l'època, utilitzaren les rudimentàries tècniques del moment per a fer veure que podien moure objectes amb el poder de la seva ment, o que podien atraure a esperits de morts.

Aquest tipus de fotografies van ser molt discutides i contestades en la seva època, encara que els processos judicials que es portaren a terme, serviren més per a augmentar la fama dels vidents, que per a demostrar la falsedat de les imatges.

D'aquesta manera, el moviment de l'espiritisme acabà captant l'atenció de diversos intel·lectuals de l'època, com el psicòleg William James, els Científics Pierre i Marie Curie, i l'escriptor Arthur Conan Doyle, l’esperit dels quals apareix, segons es va voler fer creure, en algunes de la fotografies que s'exhibeixen al Museu Metropolità.

La mostra està dividida en tres seccions, segons el paper que ha jugat la Fotografia en el món de l’espiritualisme.

La primera part recull imatges de fantasmes i esperits realitzades des de 1860, fotografies elaborades essencialment amb finalitats comercials, però que acabaren moltes d'elles en els tribunals per la seva falsedat.

En elles pot veure's, per exemple, l'esperit de Bernardette Soubirous (a la que se li aparegué la Mare de Déu de Lorda), vagant per l'entrada d'una Casa, així com diversos retrats de persones envoltades per fantasmes.

La segona secció està dedicada a documentar les sessions d'espiritisme que es produïren en l'època, i en les que s'observen, no sols esperits, sinó també levitacions, trànsits i ectoplasmes -com es denomina a les substàncies mucoses que, segons es creu són una materialització visible del món dels esperits-.

La tercera sessió recull imatges dels fluids i forces vitals que es creu que emanen del cos dels vidents, entre ells càrregues elèctriques, però també pensaments, somnis i sentiments, i que es recollien en plaques fotogràfiques i de raigs X.

Font: EFE i Metropolitan Museum de Nova York


dissabte, de setembre 24, 2005

En el reialme de Putin, l’assassí de txetxens, un xarlatà promet ressuscitar els nens morts a Beslan


Rússia, que acaba de commemorar un any de la tragèdia de Beslan, assisteix atònita a un escàndol relacionat amb un guaridor que promet a les desconsolades mares ressuscitar als seus fills morts durant aquell atac terrorista.

Tot començà fa una setmana, quan diverses dones del Comitè Mares de Beslan, que reclama al Kremlin responsabilitats per la tragèdia, viatjaren a Moscou seduïdes per les promeses del guru Grigori Grabovóy, qui es declara Jesucrist ressuscitat.

A canvi de mil euros per persona, el farsant promet a les desesperades i crèdules dones que el 14 d'octubre organitzarà en Beslan un acte de resurrecció col·lectiva dels 187 nens morts en la caòtica i sagnant operació de rescat, al costat de 144 adults.

Per a major confusió, encapçalà a aqueix grup Susanna Dudíyeva, la mateixa presidenta del Comitè que fa tres setmanes, en l'aniversari de la tragèdia, es reuní a Moscou amb el president Vladímir Putin per a inquirir per què les tropes es llançaren a l'assalt disparant amb tancs i llançaflames contra l'escola repleta d'ostatges.

La televisió mostrà imatges del fòrum dels adeptes de Grabovóy en les que la dona que gosà tirar-li en cara a Putin acusacions que mai ningú s'atreví a dir-li, balbucejava entre llàgrimes paraules d'agraïment al 'mestre' que li sabé 'tornar l'esperança.

“Quan partíem a Moscou, molts ens deien: on aneu, en què us esteu ficant? Però només som unes mares a qui nos fa mal l'ànima, i que només parlem, entenem i actuem amb el cor”, digué, afligida, Dudíyeva

“Durant la tragèdia, només resàvem perquè ens salvessin, però no serví per a res... I ara només vivim de l'esperança d'un miracle, que els xiquets tornin amb nosaltres, afegí una altra dona, Rita Sidakova, qui perdé la seva única filla a l'escola de Beslan, on un comando suïcida txetxé segrestà a 1.251 persones.

Llavors Grabovóy proposà emprar les seves capacitats sobrenaturals per a ressuscitar a les víctimes, i al fòrum repetí la seva promesa davant les mares i uns dos mil adeptes que esclataren en aplaudiments.

Segons el diari “Izvestia”, Grabovóy era un més de la legió de mags que fan el seu agost a Rússia, però fa un any creà una secta i es declarà Déu reencarnat capaç de ressuscitar difunts, manejar esdeveniments i salvar la Terra de catàstrofes globals.

També creà entre els seus seguidors un partit, inundà el país amb els seus llibres, videoconferències i “etiquetes que allunyen la mort”, i fa poc arribà a prometre que succeirà a Putin en 2008 per a prohibir per a sempre la mort a Rússia.

Per a donar-se importància, arribà a insinuar que fins i tot el Kremlin recorre als seus serveis i li confia la tasca de “carregar d'energia” l'avió presidencial davant dels vols de Putin i “diagnosticar” a distància l'estat dels artefactes espacials.

Però l'estafa als parents de les víctimes curullà la paciència i provocà en la societat una onada d'indignació, a la que ahir se sumaren més de 200 integrants del Comitè Mares de Beslan, sense crítiques, sinó amb compassió cap a les dones enganyades.

“Condemnem la criminal i cínica manipulació de les dones que sofriren la pitjor desgràcia, la mort dels seus fills, i que lluiten per que es faci justícia”, declarà el Comitè en una carta oberta en la que exigí a la Fiscalia russa que “doni una valoració jurídica a l'activitat del xarlatà Grabovóy” i “prengui mesures legals”.

Però el Comitè afirmà a més que darrera de l'activitat del sectari estan els serveis secrets, en “un altre intent de desacreditar, dividir i, conseqüentment, neutralitzar” a la seva molesta organització, que denuncia la incompetència de les autoritats en la crisi dels ostatges i reclama respostes a les seves incòmodes preguntes.

I és que la invitació de Putin per a reunir-se amb les mares en l'aniversari de la tragèdia ja havia suscitat polèmica en Beslan, tant més que el president ni demanà perdó, ni donà respostes, i tirà la culpa al “terrorisme internacional” i la debilitat de l'Estat que li tocà heretar.

Per a Natalia Guevorkián, columnista del diari “Kommersant”, l'escandalós del cas, sense indagar en la teoria de la conjura, és que el sectari 'es convertí en l'última esperança de les mares dolorides perquè Putin era “la penúltima”, i no donà la talla.

La periodista preguntà “fins quin grau de desesperació calia portar amb la indiferència a aquella gent desgraciada, perquè el seu últim refugi i última esperança sigui un bergant i un lladre.

“Si un sol habitant de Beslan dóna diners a Grabovóy, serà una sentència moral al president i a tot el sistema actual a Rússia, serà el nostre malson i la nostra vergonya comuna”, sentencià.

EFE


dijous, de setembre 22, 2005

No tingueu por: La agència de notícies vaticana Zenit diu que s’ha exagerat el poder de Satanàs i que només és el d’un àngel comú.

Congrés de l’Associació de exorcistes italians

En contra del que es difon en mitjans de comunicació, el paper de l'exorcista no es redueix a expulsar dimonis, sinó que la seva tasca és la d'anunciar l'Evangeli, segons s'ha subratllat recentment en el marc del congrés organitzat per l'Associació dels exorcistes italians.
”L'exorcista en la nova evangelització” ha estat el tema d'aquest trobada celebrada a Collevallenza (província italiana de Perugia) en què han participat 180 exorcistes.
El propi Benedicte XVI, al final de l'audiència del dimecres 14 de setembre, dirigí unes paraules “als participants al congrés nacional dels exorcistes italians” i els encoratjà “a continuar en el seu important ministeri al servei de l'Església, recolzats per l'atenció vetllin-te dels seus bisbes i per la incessant oració de la comunitat cristiana”.
”Sobre el paper de l'exorcista existeix avui molta desinformació; els mitjans de comunicació lamentablement mostren aquesta figura com quelcom diferent del que realment és”, explicà el pare Giancarlo Gramolazzo, president de l'Associació internacional dels exorcistes, en declaracions recollides per «Avvenire».

L'exorcista “amb el seu apostolat porta a la fe persones posseses, vexades o obsessionades pel dimoni, però fonamentalment l'exorcista és un catequista que fa un camí de fe al costat d'una persona involucrant en això també a la família –aclarí–. Ho ensenya igualment l'Evangeli [Mc 9, 14-29, ndr], quan llegim per exemple el cas del xiquet possés a qui Jesús cura ajudant el pare a tenir fe”.
Així mateix el pare Gramolazzo advertí que “actualment molts viuen una fe supersticiosa o de superstició” i “molts tendeixen a no fer-se responsables, no saben afrontar el patiment i atribueixen tot trastorn físic o espiritual a l'acció del dimoni”, però “freqüentment el remei és una vertadera i sincera confessió”.
“Quan en canvi es percep aversió al sagrat, malalties desconegudes o fins i tot símptomes difícils d'identificar, és possible que sigui necessari l'exorcisme – puntualitzà- –. La presència demoníaca de totes maneres cal diagnosticar-la en cada cas”.
“En canvi hauria d'haver-hi més dedicació a l'ascètica, a l'oració, a la penitència – suggerí. La mentalitat popular ha exagerat els poders de Satanàs, que són els d'un àngel comú”.
D'acord amb el pare Gramolazzo, “en la vida diària per a defensar-se del mal n'hi ha prou amb ser coherents amb l'Evangeli, no tenir por de testimoniar la pròpia fe i tenir cura de la pròpia relació amb Déu”.
“A vegades – reconegué – És Déu mateix qui permet que alguns siguin vexats o obsessionats; pensi’s en alguns sants. Però en aquests casos ens trobem davant de plans divins per a nosaltres impenetrables”.
En el marc del congrés, el president de l'Associació internacional dels exorcistes – de la qual els exorcistes italians constitueixen la major part dels seus membres –, recordà també que el protagonista de l'exorcisme no és el dimoni, sinó Déu, que obra a través dels seus ministres.
Moments de formació i debat s'han reservat en aquest VIIIa trobada dels exorcistes italians, en que han participat 180 congressistes que també han dedicat ampli espai a les celebracions eucarístiques, a l'oració i a l'adoració.
Entre les intervencions, el bisbe de Sant Sever, monsenyor Michele Seccia, parlà de l'Eucaristia en la vida dels exorcistes i d’aquells que se’ls hi practica un exorcisme.
Per la seva banda monsenyor Raffaello Martinelli, cap de l'oficina de la Congregació vaticana per a la Doctrina de la Fe, presentà el Compendi del Catecisme de l'Església Catòlica com a instrument d'evangelització i catequesi per a l'exorcista subratllant que el sacerdot que per mandat del bisbe realitza exorcismes, deu primer que res anunciar a Crist.
La figura de María en la lluita contra el maligne va ser el tema sobre el qual intervingué el pare Salvatore Perrella, mentre que el pare Giovanni D’Ercole afrontà la qüestió de “Els sants i els dimonis”.
Igualment hi hagué temps per a discutir casos presentats pels participants, on la trobada ha buscat ser un nou estímul als exorcistes per a romandre més arrelats a quant ensenya la Teologia, mantenir la fidelitat al Magisteri i obediència als bisbes.
Es preveu per a l'any pròxim una trobada d'exorcistes de tot el món.

Zenit


Rituals i delinqüència al Japó: La «iakuza» canvia de padrí

Per primera vegada en 16 anys, el clan més poderós de la màfia japonesa, conegut Com Iamaguchi-gumi, ha rellevat el seu cap suprem, la qual cosa podria desencadenar una sagnant guerra de bandes com la que ja sofrí el país en 1950.


Tot i ser una gegantina urbs de més de vuit milions d'habitants, una de les coses que més sorprenen de Tòquio és, a banda de la seva espectacular jungla de llums de neó, el silenci i la tranquil·litat que regnen a les carrers, algunes d'elles fins i tot dotades amb un suau fil musical, i on fins a es pot escoltar a la nit el cant dels grills que poblen les seves nombroses zones verdes.

Sota aquesta aparent placidesa subjeu, no obstant, una de les organitzacions mafioses més sinistres i sanguinàries del món, la «iakuza», prou agitada aquests dies davant de la possibilitat que es desencadeni una violenta lluita pel poder. I és que, per primera vegada en 16 anys, la família més poderosa d'aquesta màfia oriental, el clan denominat Iamaguchi-gumi, ha renovat la seva cúpula jeràrquica i ha designat un nou padrí.

En una cerimònia que tingué lloc a la ciutat de Kobe, Kenichi Shinoda, de 63 anys, rellevà a l'anterior «el senyor», Ioshinori Watanabe, qui s'ha retirat amb només 64 anys pel seu delicat estat de salut. A la seva jubilació també ha contribuït la condemna que recaigué sobre Watanabe al novembre de l'any passat per un tiroteig en què un dels seus guardaespatles matà un policia.

Renovada la seva cúpula, un centenar de «gàngsters» es reuniren en un luxós barri residencial de Kobe per a brindar pel canvi de timoner en el clan, que aglutina a 39.200 dels 80.000 Mafiosos fitxats al Japó.

Per a això, i segons requereix la tradició criminal de l'Imperi del Sol Naixent, brindaren amb tasses de sake, ja que aquest alcohol destil·lat de l'arròs simbolitza els llaços de sang que uneixen el cap de la família amb els seus sequaços.

A pesar de l'harmonia que regnà en tan singular ritual, discretament vigilat per nombroses patrulles d'agents, el periòdic Iomiuri Shimbun informà que la Policia tem que «es produeixin canvis estructurals en el món de l'hampa que desemboquen en una nova guerra de bandes com la que assolà Japó en la els anys 50».

Un de les primeres comeses del nou padrí serà evitar que aquesta transició provoqui un altre bany de sang, per la qual cosa Kenichi Shinoda haurà d'emprar a fons les qualitats d’organització que li han encimbellat fins al cim de la màfia nipona.

Antic nombre dos del Iamaguchi-gumi i excap del grup de la ciutat de Nagoya, Shinoda també atresora un fosc passat, ja que passà tretze anys al presó per haver assassinat amb una katana a un rival en 1969. Amb un ampli historial, el veterà mafiós s'ha convertit en el sisè líder d'aquest sindicat del crim, fundat en 1915 per Harukichi Iamaguchi i mig centenar d'estibadors del port de Kobe.

Després de controlar la distribució de mercaderies i el món de l'espectacle local, aquest clan estengué les seves xarxes per tot l'arxipèlag i amplià els seus negocis a la prostitució, les drogues i el joc. Amb més de 50 «oficines» repartides pel país, el Iamaguchi-gumi ha doblat el seu nombre de membres des de 1989, quan comptava amb uns 20.000 «gàngsters».

Sang i honor

No en va, es calcula que al Japó operen unes 2.500 Famílies dins de la «iakuza», els orígens de les quals es remunten als descendents dels últims samurais del segle XVII i els inadaptats socials del desaforat creixement econòmic nipó. A partir de tan nobles i industrioses arrels, els «8-9-3», –literalment ia-ku-za– en honor de les cartes inútils del joc del «Black jack», coincideixen en els vistosos tatuatges que llueixen per tot el cos i en el despietat caràcter sanguinari que exigeix el seu estricte codi d'honor.

PABLO M. DÍEZ. ABC amb modificacions.



Sembla que l’home de Flores no existeix

L’home de Flores, que mesuraria menys d’un metre d’altura, tindria una antiguitat de més de 18.000 anys i que d’existir revolucionaria les teories evolutives, sembla que era en realitat una dona moderna segons ha publicat avui la BBC. Tampoc ens estranya.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4268122.stm


dimarts, de setembre 20, 2005

El Curanderisme: la medicina dels pobres i dels vilatans

La medicina tradicional s'obri pas en la sanitat


ALBUQUERQUE, Nou Mèxic

Nostra pacient semblava estar morint-se i no sabíem per què. Els estudiants de Medicina, els interns i jo l'havíem examinat, l'havíem explorat a la recerca de bonys ocults i nodes limfàtics inflats. Li realitzàrem radiografies i escàners, però seguia consumint-se, apartant el menjar i rebutjant les visites de la seva família. L'havia conegut uns mesos abans en la nostra clínica. La seva filla la portà des d'un poble rural. Estava preocupada per l'abrupta transformació de sa mare, d'àvia jovial que adora els seus néts A algú a qui la família ja no reconeixia.

Aquella dona extenuada d’uns 55 anys estava assentada mirant-se la falda i forfollejava respostes a les meves preguntes. Havia perdut pes, però el reconeixement havia eixit normal. Vaig encarregar proves de laboratori i radiografies i li receptí antidepressius. Quan tornà a la clínica, quedà clar que havia de ser hospitalitzada. Estava més prima. Els antidepressius no havien influït massa. Demaní a Panxo Fernàndez que la visités. Fernàndez, un assistent social, es crià al nord de Nou Mèxic, i comprenia els matisos i els costums culturals dels vilatans aïllats els avantpassats conqueridors dels quals s'instal·laren aquí fa 400 anys.

Fernàndez suggerí cridar una guaridora. "Creu que està embruixada, maleïda", digué. "Pensa què algú li ha dit una maledicció". Pensen en l'exorcisme o, com l'anomenen els curanderos tradicionals de Mèxic, una "limpia", una neteja espiritual. L'endemà de la seva neteja, la nostra pacient tenia un somriure en la cara. M'Havia desdejunat. Volia anar-se'n a casa, i així ho féu. El diagnòstic de l'alta del seu informe era depressió. El vertader diagnòstic, segons Txeo Torres, va ser "esglai passat", la pèrdua d'un esperit. Eliseu Torres, conegut com Txeo, és vice-president d'assumptes estudiantils de la Universitat de Nou Mèxic. És un erudit, autor i professor, i la seva passió és l'estudi i pràctica del curanderisme, l'art ancestral del sacerdot tradicional mexicà. "Em crií amb ell", conta Torres. "Quan tenia 10 anys, comencí a treballar en una farmàcia del sud de Texas, i em fascinava veure els farmacèutics preparar tintures i pocions per a la població mèxico-nord-americana".

"El meu poble no podia permetre's anar a un metge, i molt menys comprar medicines tradicionals", prossegueix. "Encara no pot fer-ho. Els immigrants hispans d'aquest país tenen un accés limitat a l'atenció sanitària assequible. El meu objectiu és estudiar un nou model per a proporcionar serveis sanitaris primaris a la creixent població hispana".

Per això, Torres ha portat a 40 guaridors de l'Estat mexicà de Morelos fins a Albuquerque i el campus de la Universitat de Nou Mèxic per a un curs de dos setmanes, Medicina tradicional sense fronteres. És un programa polivalent per a guaridors i metges, que crea un enfocament integrador del que s'obté un certificat oficial de curandero. És un model que Torres vol introduir a Albuquerque. "Les nostres sales d'urgències estan plenes de gent pobra sense assegurança, molts d'ells amb malalties menors", afirma Torres. "Els podria visitar un curandero polivalent que utilitzés medicines i massatges tradicionals per a tractar problemes lleus i que derivés els casos més greus als metges convencionals". En veure els guaridors recordí el que els antropòlegs denominen conducta de poliment, el sentit innat que tots els primats i la majoria de la resta d'animals han de tocar-se i tenir cura uns dels altres. Potser el motiu pel qual tanta gent està optant per els anomenats guaridors alternatius és que els metges, ja sigui per la falta de temps o perquè han perdut el contacte, no estan realitzant tan bé aqueix treball de poliment.

BEN DAITZ

The New York Times


Es liqua la sang de Sant Generi però no és un miracle. Gràcies a una escèptica ara podem dormir.

Aquests dies s’ha tornat a produir, suposadament, el miracle de la liquació de la Sant de Sant Genari. Aquests portentós fenomen passa a Nàpols. Però no en té l’exclusiva, ja que, per exemple, a Madrid succeeix el mateix cada estiu amb la sang de San Pantaleó.

I també, com és habitual, algun científic – o almenys, això diu la premsa que és – ens ha explicat que no hem de creure en cap miracle, sinó que només és una qüestió de química. En aquesta ocasió fou Margherita Hack que ens ha recordat que és òxid de ferro hidratat FeO (OH).

El que si és miraculós es com s’ho fa l’Església catòlica romana per dir que, ni sí, ni no, ni tot el contrari. És a dir, no passa res si no es creu que sigui una relíquia, no hi ha cap prova a favor, però el fidels, millor que els deixem que segueixin creient i venint. I, evidentment, res d’obrir l’ampolla i deixar que la professora Hack o qualsevol persona qualificada pugui analitzar-la definitivament. I mentre dura el negoci, els escèptics criden esglaiats com aus de corral.

Amb informació del Times


dissabte, de setembre 17, 2005

Pres per enganyar amb curanderisme a Pocito, San Juan, Argentina


Ja portava 100 pesos recaptats i encara tenia 6 clients a l'espera. No obstant, el guaridor no pogué continuar amb els seus "treballs" ahir en el matí, perquè li caigué la policia al seu consultori de Pocito i el portà pres pel càrrec d'explotació a la credulitat pública.

El procediment va ser realitzat ahir a les 11 pels policies de lleis Especials de la Brigada en un domicili d'Espanya i 6, a Pocito. Allà atenia aquest curandero, identificat com Fernando Lara, de 65 anys, qui ja té antecedents per aquest tipus de faltes, va indicar la policia.

Tot era a voluntat, però es veia que feia diners amb la fe de la gent que buscava consol a tots els seus mals. Prometia guarir algunes malalties o resoldre problemes amorosos o de diners. En el que era el seu consultori tenia l'anomenada "creu dels set poders", herbes medicinals, imatges de sants, ciris, encensos, estampetes i fins una pota de guanac per a fer les seves curacions, digueren a la policia. Fins i tot li confiscaren fotos de persones, suposadament per a fer-los maleficis. Al lloc també hi havia sis clients. Per això els policies de lleis Especials detingueren a aquest subjecte i el posaren a disposició del Jutjat de Paz de Pocito.


Font: www.diariodecuyo.com.a


Una exposició sobre els alienígenes

El Museu de la Ciència britànic prepara una exposició sobre l’alteralitat des de la perspectiva científica: éssers força diferents que ens semblen estranys i llunyans, i per això ens angoixen i fan por. No tots els aliens són extraterrestres.

Des del 14 d’octubre.

Informació a : http://www.sciencemuseum.org.uk/aliens/index.asp


divendres, de setembre 16, 2005

Violen a una nena i una comunitat guaraní creu que l’autor és un ésser fantàstic.

Rosita Salvatierra, la xiqueta de 4 anys que el passat 26 d'agost desaparegué a la localitat paraguaiana de Nyumí, va ser trobada morta en un terreny pantanós sec, en una estança anomenada Araujo. La violaren i colpejaren abans d'asfixiar-la. El més crida l’atenció d'aquest cas és que des d'un principi els pares denunciaren que l'havia portat el Yacy Yateré, un personatge mític dels natius guaranís. Es tracta d'un gnom que enganya els noiss i els convenç que l'acompanyen a la recerca d'aventures, mentre que a les noies les rapta per a satisfer els seus desigs sexuals. La creença és tan forta que els infants d'aquesta zona –250 quilòmetres al sud-est d'Asunción– no volen assistir a classes perquè temen que els segresti aquest o altres gnoms.

La fiscal del cas, Mirna Rivas, digué que els familiars de la nena assassinada “estan convençuts que fou capturada pel Yacy Yateré. Digueren que misteriosos moviments a la llar atragueren l'atenció de Rosita, inclosos els forts xiulets”. Aliena als mites, la representant del Ministeri Públic ordenà un examen psicològic al germà major de la nena morta i als parents propers; en principi, sospitosos del crim. A les últimes hores també van ser indagats un home de 52 anys i un jove de 26, però no aportaren dades d'interès per a la causa. “Estem al mig d'un profund desequilibri emocional en la comunitat. Faig una crida a les autoritats perquè envien professionals a ajudar-nos”, reclamà el pare Rodolfo, sacerdot del poble, segur com està que “serà dur explicar-los als xiquets que això no es tracta d'una fantasia i que han de tenir cura de la gent malvada desconeguda.

Els guaranís creuen que el Yacy Yateré és un bell nan ros sense orelles, de cara bonica i ulls blaus o grocs, que sembla un nen d'entre 2 i 6 anys i porta un barret de palla en el cap i a la mà un bastó d'or brillant que mai abandona. S'apareix als infants solitaris al migdia, quan els seus pares dormen la migdiada. Els sedueix amb un xiulet i quan estan en el seu poder els sotmet sexualment.


Diario hoy.net



Superstició i credulitat en viu: dissabte esotèric a l’Eixample de Barcelona

Sempre li ha despertat curiositat el tarot? S’atreviria a deixar-se hipnotitzar? Vol saber més sobre les bruixes de l’Edat Mitjana, o sobre el seu ascendent astrològic? Si és així, demà té una cita a la casa Golferichs.

L’Escola Mariló Casals, la més important de Catalunya dedicada a l’esoterisme, organitza una jornada de portes obertes, en què hi haurà una mica de tot: conferències sobre quiromància o vida després de la mort; demostracions d’hipnosi, pèndol, gemoteràpia o telepatia, sortejos i tirades de cartes.

Oracle per un euro
La marató començarà a les 10h del matí, i la pràctica totalitat de les activitats seran gratuïtes, però també hi haurà l’opció de consultar l’ascendent astral, fer que ens llegeixin la mà, o que ens medeixin l’energia, per preus que aniran dels 6 als 20 euros. Més econòmic és l’oracle de l’euro, que per aquest preu dóna un consell al consultant.

Aprèn i experimenta és el nom amb què s’ha batejat la jornada, que ja fa quatre anys que se celebra. L’any passat, prop de mil persones es van acostar a aquest centre de l’Eixample per aprendre una mica més sobre aquestes disciplines que, segons els organitzadors, fascinen més a les dones que als homes, “perquè en general són més intuïtives, tot i que ells cada vegada s’animen més”.

Mariló Casals, que fa 20 anys que tira el tarot, es va convertir en una de les bruixes més populars arran de les seves col·laboracions en nombrosos programes de TV i ràdio. Assegura que a la seva escola “ens interessa sobretot allò desconegut què hi ha dins la ment, molt més que el més enllà”.

“S’ha de desmitificar”
Casals assenyala que l’objectiu d’aquestes jornades és “demostrar que els que ens dediquem a l’ocultisme som gent normal, busquem la lògica i la naturalitat de l’assumpte”, i va lamentar que el sector s’hagi “deteriorat per culpa dels energúmens esperpèntics que surten a la tele amb el cabell vermell fent l’espectacle”.

S’ha d’anar amb compte: “S’arriben a demanar barbaritats per fer rituals, a vegades fins a 6.000 euros. Jo estic completament en contra d’això, l’esoterisme és una cosa natural, no s’ha d’anar amb túnica platejada”, alerta, i reconeix que aquesta actitud “desmitificadora” no agrada dins del sector.

Recomana “prendre’s les coses amb humor, i assegura que defuig les rareses: “Mai he fet un ritual, i les espelmes, només les encenc quan se’n va la llum”, ironitza.

Neus Duran
Metro directe.

dijous, de setembre 15, 2005

Després de mort un exdirector encara continua a les aules

Prahova (Romania).- A l'escola de "Puchenii Mosneni" els estudiants reben classes d'anatomia amb l'esquelet del director que morí fa cinquanta anys.
Grigore Alexandru fou qui donà el seu cos a l'ensenyament, en un testament que escrigué abans de morir.
El personal del col·legi complí la seva última voluntat, per la qual cosa el planter ha comptat amb la presència de l'esquelet durant cinquanta anys.
Per això, els oficials de salut del comtat de Prahova, estan preocupats, perquè creuen que els estudiants poden córrer algun risc, ja que el cadàver no ha tingut cap tractament de preservació.
Però després de tants anys serà difícil treure'l d'allí, perquè al col·legi corre el rumor que qui el tregui, serà víctima d'una maledicció.

Font: RCN Televisió


Les creences religioses són medievals.
Com a mostra: un botó

Una universitat eclesiàstica torna a programar un exitós curs sobre satanisme

Els exorcistes italians acaben de celebrar la seva convenció anual i ahir Benet XVI els va animar a continuar expulsant el dimoni del cos de les persones eventualment posseïdes. "Us animo a prosseguir en el vostre important ministeri al servei de l'Església", va dir Ratzinger quan va saludar les persones que havien participat en el congrés, al final de l'audiència dels dimecres. El Papa va subratllar que els exorcistes han d'estar "recolzats per l'atenta vigilància dels bisbes i per la incessant pregària de la comunitat cristiana".

La referència del Pontífex a un dels oficis més misteriosos de l'Església catòlica va coincidir amb l'anunci que el pròxim mes d'octubre començarà un segon curs de quatre mesos de durada sobre satanisme, organitzat per la Universitat Regina Apostolorum de Roma, que pertany als Legionaris de Crist. El primer curs va tenir lloc l'any passat i hi van participar prop de 150 alumnes. Va tenir un èxit sorollós, no només en els mitjans de comunicació de tot el món, sinó també entre el clero.

RITUS SATÀNICS

El curs està destinat a sacerdots i estudiants de Teologia i també podrà ser seguit a través de videoconferència des de diferents ciutats italianes. Les autoritats civils, alertades per diversos casos recents de matances de joves durant ritus satànics, estimen que les sectes diabòliques compten a Itàlia amb uns 5.000 seguidors. La qüestió de l'existència de Satanàs va ser tractada en públic i en diverses ocasions pel papa Wojtyla, de qui s'assegura que, durant el seu pontificat, va realitzar personalment almenys tres exorcismes.

En la jornada d'ahir, Ratzinger també va beneir una estàtua de San Josemaría Escrivá de Balaguer col.locada en un dels laterals de la basílica de Sant Pere.


ROSSEND DOMÈNECH, pàgina 48 de El Periódico


dissabte, de setembre 10, 2005

A E-bay venen reproduccions de maletes amb equips per a caçar a Dràcula

El contingut del maletí és força complet: dues estaques, aigua beneita, alls, tres tubs d'assaig, una ploma d'escriure, un crucifix, un rosari, un espill, un martell, una ciri amb el seu portaespelmes, terra suposadament de Transsilvània (a veure com es comprova …) i alguns documents escrits amb informació sobre Vlad Tepes.

La propaganda diu que, tot i ser “prêt a porter”, se’n faran poques unitats car el preu de sortida de la subhasta, 300 €, obliga a que els afortunats han de ser pocs per a distingir-se.

Les dimensions de la maleta són 40 cm * 27 cm * 16 cm, amb un pes de 4 quilos. El material és de fusta i cuir marró i l’interior de feltre vellutat vermell.

L’enllaç és, mentre duri la subhasta del 9 al 19 de setembre:

http://cgi.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6208057895&indexURL=0#ebayphotohosting


divendres, de setembre 09, 2005

Els miracles depenen del sexe

L’església catòlica va anunciar ahir que les llàgrimes de sang de l’estàtua del Pare Pius de Pietrelcina eren de dona, així que no hi pot haver miracle. El Pare Pius és un miracler alabat als altars fa tres anys.

El passat més de maig la seva estàtua a Marsicovetere, a Basilicata, va a començar a plorar sang, segons els testimonis. Però la Cúria local va determinar que no hi pot haver “intervenció sobrenatural” car la sang té procedència femenina.

No m’estranyaria que a molts els hi sembli tan “miraculós” que una estàtua plori sang masculina com femenina. Però no pas a l’església llatina.

Font: Times On line


dijous, de setembre 08, 2005

Fantasmes davant la llei

Orlando (Estats Units).- Un home que havia llogat un negoci en Orlando, Florida, Estats Units, decidí no ocupar el local per les sospites que el lloc aquest embruixat.
Per aqueix motiu, hauria demanat el reembors dels diners que havia dipositat per a la seva compra després de trencar el contracte.

Lou Perlman, propietari del local ubicat en Church Street Station, decidí demandar per 2, 6 de dòlars a l'home que pretenia posar un restaurant japonès al lloc per la destrucció de l'escriptura. Abans que el cas arribés a la justícia, Perlman havia ofert realitzar un exorcisme al local. Fou en aqust moment que amb enfuriment trencà el contracte de venda del negoci.

Els compradors narraren les ocasions en què els semblà veure fantasmes en el local per les nits. A més basen la seva teoria en la creença popular de la zona, que diu que moltes vegades els semblà veure espectres dins del lloc.



Font: AFP


This page is powered by Blogger. Isn't yours?