<$BlogRSDUrl$>

dijous, de novembre 10, 2005

Els EUA, els sionistes i l’islam són aliats naturals (encara que no ho sàpiguen)

El creacionisme entra a les escoles de Kansas

El Consell d'Educació de Kansas ha aprovat una proposta que permetrà ensenyar als instituts la teoria del disseny intel·ligent (la nova etiqueta del creacionisme) com una explicació científica de la vida. La proposta va ser aprovada el dimarts per sis vots a favor i quatre en contra, la qual cosa significa que a partir d'ara s'ensenyarà a les aules que existeixen "dubtes raonables" sobre la teoria de l'evolució formulada per Darwin en el segle XIX.

La decisió de l'Estat de Kansas és una victòria per a la dreta religiosa més recalcitrant. El disseny intel·ligent, defensat pel president dels EUA, George W. Bush, no és més que el nou embolcall amb què els fonamentalistes cristians presenten la vella tesi del creacionisme bíblic i el rebuig a la teoria de l'evolució formulada per Charles Darwin.

El Consell d'Educació no pot dictar què s'ensenya als alumnes de les escoles públiques, però sí que pot exigir-los certs coneixements a l'hora de passar els exàmens estatals.

"És una gran victòria per als alumnes de Kansas que els va a aportar una visió completa per a debatre sobre el darwinisme imposat pels científics", opinà Casey Luskin, de l'Institut Discovery, el principal lobby nord-americà a favor de la teoria del disseny intel·ligent, citat per France Press.

Altrament, Jack Krebs, professor i president de l'associació Ciutadans de Kansas per la Ciència, es manifestà "consternat", i assenyalà: "No hi ha cap dubte que volen dotar a la ciència d'explicacions sobrenaturals".

Els defensors del disseny intel·ligent celebraren la seva victòria i la consideraren el triomf de "la llibertat d'expressió". Els contraris denunciaren el resultat com una "política mesquina" i un "fracàs per a la ciència".

Als estudiants dels instituts de Kansas se'ls podrà dir que la vida a la Terra és massa complexa per a ser explicada per l'evolució darwiniana, un procés basat en l'adaptació a les canviants condicions locals, i que funciona sense necessitat d'una mà conductora. Els atacs a Darwin es presenten com "crítiques científiques", però els seus promotors busquen demostrar que ha d'existir un "dissenyador intel·ligent" darrere del procés evolutiu. Darwin no desapareixerà de les aules, però haurà de conviure amb les seves alternatives religioses.

Altres quatre estats (Minnesota, Nou Mèxic, Ohio i Pensilvània) ja havien aprovat l'ensenyament d'anàlisis crítiques de l'evolució, però només en termes generals. Kansas va més enllà en especificar punts concrets que, segons els nous creacionistes, revelen la debilitat de la teoria de Darwin. El president Bush entrà en la polèmica l'estiu passat en assegurar que "ambdues teories" haurien de ser ensenyades.

"Aquest és un gran dia per a l'educació. El disseny intel·ligent ensenya molt més sobre la ciència", digué Steve Abrams, el president republicà del Consell d'Educació de Kansas. Els membres del Consell que votaren en contra acusen a Abrams i els seus col·legues d'introduir la religió als col·legis públics a través d'una ficció de la ciència. En la seva opinió, la decisió serà roïna per a l'educació i roïna per a la fama - ja danyada - de l'Estat de Kansas. "És un dia molt trist, no sols per als alumnes de Kansas, si no per a Kansas en si", assegurà en el New York Times Janet Waugh, un dels membres del Consell que votà en contra. "Ens hem convertit no sols en la rialla de la nació, si no del món sencer".

El disseny intel·ligent "no aporta cap explicació natural que pugui ser sotmesa a prova", digué el genetista Francisco Ayala. "És un insult a la ciència, a l'educació i a la Constitució".

Yolanda Monge

El País


This page is powered by Blogger. Isn't yours?