<$BlogRSDUrl$>

dissabte, d’agost 20, 2005

Nessie espanta als turistes


El monstre del llac Ness 'apareix' per sorpresa davant de centenars de persones en un experiment d'un canal de televisió britànic.


Centenars de persones han presenciat aquest estiu les evolucions d'una criatura de 4,8 metres de longitud al llac Ness. “No és un tronc”, ha dit un dels testimonis. “Sé que he vist quelcom no fet per l'home”, ha indicat un altre. El que veren no era un tronc, efectivament; però sí alguna cosa de manufactura humana. En concret, obra de Jez Harris i el seu equip, creadors de 'animatronics' com Jabba l'Hut, el gàngster alienígena de 'el retorn del jedi', l'últim capítol de la primera trilogia galàctica de George Lucas.

La cadena de televisió britànica Channel Five volia comprovar com reaccionarien alguns dels milers de turistes que cada any viatgen a Escòcia per a veure a Nessie si, de sobte, aparegués davant dels seus nassos. Per a això, s'ha gastat 150.000 euros. La història s’explica a 'Loch Ness monster: the ultima't experiment' (El monstre del Llac Ness: l'últim experimento), documental que s'estrenarà el 28 d'agost al Regne Unit.

El projecte nasqué tard i només hi havia catorze setmanes per a tenir tot llest abans que acabés la temporada turística. La idea inicial era muntar a Lucy, com va ser batejat el monstre, damunt d'un minisubmarí pintat de camuflatge.

La criatura de fibra de vidre era una reproducció d'un plesiosauri, un rèptil aquàtic que s'extingí fa 65 milions d'anys. Quan faltava un mes per al dia D, en la primera prova aquàtica, la nau i el monstre s’esforçaren. Acabaren al taller. Al final, es descartà l'ús del submergible i James Wakerford, un antic comando expert en operacions encobertes, proposà un pla B: que tres submarinistes nedessin al costat de Lucy i controlessin els seus moviments.

Després d'un viatge de 800 quilòmetres, el monstre arribà sa i estalvi al llac Ness, on l'equip de rodatge elegí com a base un punt situat a 800 metres d'un 'camping' ple de turistes. Aprofitant la nit, Wakerford dirigí la maniobra d'immersió del plesiosauri, que al matí següent debutà davant del públic amb magnífics resultats. Encara que hi hagué gent que sospità, la majoria s'engolí l'ham. “Això demostra que la gent vol creure en el mite”, argumenten els productors.

Als dies següents, Lucy aparegué, amb el mateix èxit, davant dels passatgers d'un vaixell de 111 places, el capità del qual estava aliat amb els xicots de la tele, i prop de les ruïnes del castell d'Urquhart. “Crèiem que seria fascinant veure si el públic, amb una dieta a base d'efectes especials, creuria en Nessie. Els resultats són molt sorprenents”, admet Chris Shaw, programador de Channel Five.

Font: L. A. Gámez. El Correo Vasco


This page is powered by Blogger. Isn't yours?